Formes de contactar amb nosaltres:

  • 96 10 20 300
  • correu@proxym.es
  • Carrer Alcalde José Esteve Olcina 6 en l’Olleria

© 2019 Proxym

Connexió a internet, sòc jo o el operador?

Quan anem a connectar-nos a Internet amb el nostre ordinador, en cas de no tenir connexió, podem tenir múltiples causes que ens ho impedeixen.

En aquest article et donarem totes les claus per intentar detectar on està el problema.

Pas 1: ens estem connectant via Wi-Fi o cable?

Si tenim un problema de connexió a Internet, cal saber si ens estem connectant via Wi-Fi o cable. Per descartar possibles problemes amb la xarxa sense fils, és recomanable connectar-nos sempre per cable al nostre router. A voltes no es possible la connexió via cable perque no tenim un cable, el nostre ordinador no té port Ethernet etc.

Una vegada que ens hem connectat via cable, anem a «Tauler de control / Centre de xarxes i recursos compartits» i ací punxem en la connexió Ethernet que tinguem, per vore l’estat de la mateixa. Si a la secció de «Velocitat» tenim una velocitat de 100Mbps, 1Gbps, o superior, a nivell de capa d’accés al medi està tot correcte.

Si ens apareix que el cable de xarxa està desconnectat, vol dir que no estarem connectats al router, és possible que el cable estiga en mal estat, o que no ho haguem connectat correctament. És a dir, no hi ha connexió física punt a punt.

Pas 2: comprovar si tenim adreça IP a la targeta de xarxa

El segon pas és comprovar si tenim adreça IP, simplement  has de clicar a «Detalls» de la captura de pantalla anterior. Ací ens hauria d’eixir una adreça IP que està assignada a la nostra targeta de xarxa.

Si ens apareix una adreça IP 169.X.X.X vol dir que no hem pogut obtenir una adreça IP per DHCP, per tant, és possible que el nostre router no funcione bé, o que simplement el servidor DHCP ha deixat de funcionar. Per solucionar-ho, podem provar a reiniciar el router (apagar i encendre), i comprovar si ens proporciona una IP.

Pas 3: comprovar connectivitat amb el router

Una vegada que ja tinguem adreça IP a la nostra targeta de xarxa, procedim a comprovar si tenim connectivitat amb el router de casa. Per a això, simplement hem de fer un «ping» a la passarel·la per defecte. Punxem a la icona de «Windows», i posem «cmd», a continuació, escrivim:

[Code] ping 192.168.1.1 [/ code]

És possible que l’adreça IP de la passarel·la per defecte sigui diferent, a la secció de «Detalls» que hem explicat anteriorment, l’hauràs de comprovar, ja que és possible que la direcció siga: 192.168.0.1, 192.168.2.1 i fins i tot altres, ja que depèn del fabricant i de la seva configuració.

Si no ens contesta el router, vol dir que hi ha problemes amb ell. Si tenim connectivitat amb el router, però seguim sense tenir connexió a Internet, farem una comprovació addicional.

Pas 4: comprovar connectivitat amb un servidor de DNS

Una vegada que ja tinguem connectivitat amb la passarel·la per defecte (router), procedim a comprovar si tenim connectivitat amb qualsevol servidor DNS. Per a això, simplement hem de fer un «ping» a qualsevol servidor DNS. Punxem a la icona de «Windows», i posem «cmd», a continuació, escrivim:

[Code] ping 8.8.8.8 [/ code]

Si ens respon correctament, significa que la nostra connexió a Internet funciona correctament. En cas que no ens conteste, vol dir que no tenim connexió a Internet i això podria ser per tema de l’operador d’Internet, que s’ha desconnectat el cable de fibra, coaxial, o cable de telèfon.

Pas 5: comprovar connectivitat amb un domini

Per comprovar si el problema que tenim de connexió és un problema amb els DNS, el més senzill és fer «ping» a qualsevol domini. Punxem a la icona de «Windows», i posem «cmd», a continuació, escrivim:

[Code] ping www.proxym.es [/ code]

Si no ens contesta, vol dir que hi ha un problema amb els DNS, i per aquest motiu no pots navegar per Internet. En aquest cas, és recomanable que canviïs els DNS del teu ordinador i torna a provar la connectivitat. Si ens contesta, vol dir que a nivell de DNS i connectivitat està tot correcte, i és possible que el problema estigua en el teu navegador d’Internet.

Amb aquests passos, podrem aïllar on està el problema de connexió, i solucionar-lo perquè tornem a tenir connectivitat.

L’article Com solucionar els problemes amb la connexió a Internet: sóc jo o de l’operador? es va publicar en RedesZone i ha estat traduït per Proxym.es

Altres noticies

Configurar datos

Configurar datos A continuación tienes tres guías para configurar los datos en tu teléfono. Configura los datos de tu teléfono con esta guía. Hay guía

Read More »

Compartir dades

Compartir dades Vols compartir les dades de la teua tarifa mòbil amb altres dispositius? Ací t’expliquem com fer-ho! La teua parella o el teu fill

Read More »

t'oferim

una experiència completa amb serveis de telecomunicació, energia i plataformes d’oci 

Internet

Connectat amb Fibra òptica de 100 i 300 Mbps simétrics o internet WiMAX.

Telefonia mòbil

Cobertura orange, movistar o vodafone. Tria de la parà el que millor s'adapte a tú.

Energia eléctrica

Compromesos amb el planeta. Som el teu proveïdor d'energia 100% renovable.

Telefonia Fixa

Paga pel que gastes. De fixe a fixe i de fixe a mòbil, sense establiment de cridada.

Canals TV

Disfruta de la programació premium de la TV de Proxym i de les series de Movistar.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart